Hankkeen jälkeinen viestintäsuunnitelma ja ulkoinen viestintä laaja-alaisen vaikuttavuuden varmistajana

II KÄYTÄNTÖ

8.  Viestintäsuunnittelu ja toteutus Delfoi-prosessissa – tutkimuksesta viestintään

8.3 Hankkeen jälkeinen viestintäsuunnitelma ja ulkoinen viestintä laaja-alaisen vaikuttavuuden varmistajana

  • Hankkeen jälkeisessä viestinnässä viestinnän suhteellista painopistettä siirretään osallistuviin organisaatioihin kohdistetusta viestinnästä ulkoisen kohderyhmien, mm. erilaisten sidosryhmien viestintään
  • Viestintäkeinoina ja medioina korostuvat perinteinen media sisäistä viestintää enemmän, samoin erilaiset asiantuntija-artikkelit, mutta erityisesti myös koulutus
  • Hyvä hankkeen jälkeinen viestintäsuunnitelma hyödyntää etenkin koulutusohjelmia ja tekee tarvittaessa oman koulutusohjelmasuunnitelman
  • Koulutusohjelmallinen toiminta on tärkein vääntömomentti merkittävään vaikuttamiseen pyrkivässä Delfoi-soveltamisessa.
http://amtuusimaa.files.wordpress.com/2012/04/2-4-amt-vs-kokonaiskuva-150312.jpg
Kuva. Delfoi-prosesin viestintä. Esimerkkinä Arktisen meriteknologian ennakointi. Delfoi-proessin alussa viestintä painottuu osallistuvien organisaatioiden eli sisäiseen viestintään. Prosessin loppupuolella sidossryhmä ja muu ulkoisen viestinnän osuus kasvaa. Kuvan lähde Arktisen meriteknoogian ennakointi Uudenmaan pk-yritysten näkökulmasta, Uudenmaan ely-keskuksen julkaisuja 13/2013 / Myllylä. Viestintäympäristö osoitteessa http://www.amtuusimaa.net.

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s